Wednesday 2 July 2014

Lisan

Gambar ini memaparkan situasi di Taman Permainan. Di situ terdapat ramai orang di situ yang sedang berehat. Ramai budak-budak di situ sedang bermain. Di bawah kiri bahagian gambar ini, saya nampak seorang budak lelaki yang sedang bermain dengan adik-adik. Saya rasa , dia sedang menggunakan kipas yang berwarna-warni untuk bermain dengan mereka.

Di atas kiri bahagian gambar ini, ada seorang wanita dewasa yang sedang menyuap makanan kepada adik-adik yang sedang bermain itu. Saya rasa dia sedang susah hendak menyuap makanan kepada mereka kerana mereka sedang bermain. Dan terdapat seorang wanita yang sedang melihat mereka. Kalau saya seorang wanita itu, saya akan menolongnya menyuap adik-adik di situ.

Di belakang bahagian gambar ini, ada seorang wanita yang sedang membuka begnya. Saya rasa dia sedang mencuba membuka begnya untuk mengambil benda untuk dua orang yang sedang menduduk di kerusi di belakang wanita itu.

Saya rasa kalau kita sering ke taman kami kan menjadi lebih sihat dan segar. Saya selalu bersama keluarga saya apabila ke taman kerana kami dapat merapatkan hubungan kita sekeluarga.

No comments:

Post a Comment